The limits to product placement

by Ares Kalandides

Today I received an email, which I will translate into English and share with you (please find the original German at the bottom). I was rather shocked and I think it questions everything we know about the independence of blogs.  I let you decide whether this is legitimate or not. Here is the translation of the email:

“Hello Dr. Kalandides,

I work at XXX – an online marketing agency. I am looking for cooperation opportunities for our customers.

Today we found your website inpolis and would like to work with you. What we want is a new article on your website.

You would write this new article, so it fits well with the theme of your website – no guest article by us. It is not about a customer or product description, but an editorially integrated text with a theme of your choice (Fresh Content). It’s not about banners or anything similar. The article would only briefly mention our customers. Our customers fit many areas, so you can custom fit to make an article.

What would you charge us?

I’d be happy to send you further information and exampless

Looking forward to your reply.”

And the original email in German:

“Hallo Herr Dr.  Kalandides,

Ich arbeite bei XXX [Name des Unternehmens] – einer Online Marketing Agentur. Ich bin auf der Suche nach Kooperationsmöglichkeiten für unserere Kunden.

Wir sind heute auf Ihre Webseite inpolis gestoßen und würden gerne mit Ihnen zusammen arbeiten. Es geht uns um einen neuen Artikel auf Ihrer Webseite.

Sie würden diesen neuen Artikel verfassen, so dass er gut zum Thema Ihrer Webseite passt – kein Fremadartikel von uns. Es geht uns nicht um eine Kundenbeschreibung oder Produktbeschreibung, sondern um einen redaktionell eingebundenen Text mit Thema Ihrer Wahl (Fresh Content). Es geht und nicht um Banner oder Ähnliches. Sie würden in diesem Artikel unseren Kunden nur kurz erwähnen. Unsere Kunden passen zu vielen Bereichen, so dass man einen Artikel individuell passend gestalten kann.

Was verlangen Sie preislich dafür von uns?

Gern sende ich Ihnen weitere Informationen und Beispiele.

Freue mich auf Ihre Antwort.”

 

About Ares

Ares Kalandides holds a PhD in Urban and Regional Studies from the National Technical University of Athens. He is the founder and CEO of Inpolis, an international consultancy based in Berlin, Germany and has implement several projects around the world. Ares teaches Urban Economics at the Technical University in Berlin and Metropolitan Studies at NYU Berlin.
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3 Responses to The limits to product placement

  1. Pingback: Hinweise des Tages | NachDenkSeiten – Die kritische Website

  2. Auch heute in den Hinweisen des Tages der NachDenkSeiten ==>http://www.nachdenkseiten.de/?p=22406#h13

    Anmerkung : Nun entdecken Sie auch die Blogger… Bei Spiegel und Co ist sowas doch üblich, da wird Werbung für Riester und Privatvorsorge doch auch in “Artikeln” verpackt.

  3. dr0mabuse says:

    Reblogged this on Jochens Sozialpolitische Nachrichten and commented:
    Bei mir wird es KEINE Schleichwerbung geben !

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